Методична робота



Освітня програма закладу на 2021 - 2026 роки



Актуальна педагогічна тема Первомайського БДЮТ

 

«Вдосконалення сучасного освітнього процесу шляхом створення сприятливих умов у позашкільному закладі»

 

—    І. Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу на основі розвитку самоосвітньої й творчої активності педагогів у 2021/2022 навчальному році.

 

—      ІІ. Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу шляхом методичної допомоги учасникам позашкільного закладу у 2022/2023 навчальному році.

  

—      ІІІ. Вдосконалення сприятливих умов для успішного формування життєвої компетентності особистості як засобу всебічно розвиненого громадянина майбутнього у 2023/2024 навчальному році.

 

—      ІV. Шляхи вдосконалення сприятливих умов організаційної, методичної, психолого-педагогічної, навчальної та виховної роботи в сучасному позашкільному закладі у 2024/2025 навчальному році.

 

V. Від сприятливих умов сучасного освітнього процесу через професійну майстерність педагогів до життєкомпетентних вихованців у 2025/2026 навчальному році.


Методичні тижні

 02.10.2023 – 06.10.2023

Проведення відкритих занять, майстер-класів за темою: «Використання інтерактивних форм і методів роботи на заняттях еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, науково-технічного напрямів»

 

10.12.2023 – 14.12.2023

Проведення семінару-практикуму, відкритих занять педагогів, майстер-класів за темою: «Сучасне заняття гуртка в умовах воєнного стану: від планування до аналізу»

 

11.03.2024 – 15.03.2024

Виставка методичних матеріалів: «Презентація творчої майстерності  педагогів закладу «Досвід – пошук – результат»

 

13.05.2024 – 17.05.2024

Конкурс електронних портфоліо педагогів   «Моє е-портфоліо»


Планування тематики засідань методичних обєднань

КЗ "Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості Первомайської міської ради Харківської області"

упродовж 2023/2024 навчального року

 

Методичне об’єднання художньо-естетичного напряму (керівник м/о Бєляєва Н.В.)

Методичне об’єднання  дослідницько-краєзнавчого напряму (керівник м/о   Лєбєдєва В.В.)

Методичне об’єднання  науково-технічного напряму (керівник м/о   Малахова О.Ю.)

 


 

Професійний рівень діяльності керівника гуртка

 

Критерії                         

Тарифікаційний розряд

10 тарифікаційний розряд

11 тарифікаційний розряд

12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання

1. Знання теоретичних аспектів напряму діяльності і їх впровадження

Відповідає загальним ви­могам, що висуваються до педагога.

 Має глибокі знання за напрямом діяльності.

Відповідає вимогам, що ви­суваються до педагога. Має глибокі та різнобічні знання за напрямом. Проявляє творчій підхід до організації занять.

Відповідає вимогам, що висуваються до педагога. Має глибокі знання за напрямом, які значно перевищу­ють обсяг програми

2. Знання сучас­них досягнень у методиці:

- слідкує за спеціальною і методичною літературою; 

- працює за готовими ме­тодиками й програмами навчання;

-використовує прогресивні ідеї минулого і сучасності;

- уміє самостій­но розробляти методику викладання.

- володіє методиками аналізу навчально-методичної робо­ти гурткового заняття;

-   варіює готовими методиками;

-   використовує програми й методики, спря­мовані на розвиток особис­тості, інтелекту вносить у них (у разі потреби) корективи.

Володіє методами науково-дослідницької, експеримен­тальної роботи, використовує в роботі власні оригінальні програми й методики

3. Уміння аналі­зувати свою ді­яльність

Бачить свої недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при цьому не завжди здатний встанови­ти причини їхньої появи. Здатний домагатися змін на краще на основі самоаналі­зу, однак покращення ма­ють нерегулярний характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи

Виправляє допущені по­милки і посилює позитивні моменти у своїй роботі, зна­ходить ефективні рішення. Усвідомлює необхідність сис­тематичної роботи над собою і активно включається в ті види діяльності, які сприя­ють формуванню потрібних якостей

Прагне і вміє бачити свою діяльність збоку, об'єктивно й неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи сильні і слабкі сторони. Свідомо намічає програму самовдос­коналення, її мету, завдання, шляхи реалізації

4. Знання нових педагогічних концепцій

Знає сучасні технології на­вчання й виховання; во­лодіє набором варіативних методик і педагогічних тех­нологій; здійснює їх вибір і застосовує відповідно до інших умов

Уміє демонструвати на прак­тиці високий рівень воло­діння методиками; володіє сучасними техноло­гіями навчання та виховання, вільно володіє ІКТ (комп’ютером, інтернетом); творчо користується інтерактивними методами навчання, сучасними техноло­гіями й програмами.

Розробляє нові педагогічні технології навчання й вихо­вання, веде роботу з їх апро­бації, бере участь у дослід­ницькій, експериментальній діяльності. Створює свої авторські програми.

5. Знання теорії педагогіки й ві­кової психології вихованця

Орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання, але не завжди застосовує їх у сво­їй практичній діяльності. Здатний приймати рішення в типових ситуаціях

Вільно орієнтується в сучас­них психолого-педагогічних концепціях навчання й ви­ховання, використовує їх як основу у своїй практичній діяльності. Здатний швидко й підсвідомо обрати опти­мальне рішення

Користується різними фор­мами психолого-педагогічної діагностики й науково-обґрунтованого прогнозу­вання. Здатний передбачити розвиток подій і прийняти рішення в нестандартних си­туаціях. Веде моніторинг власної педагогічної діяльності.

 Результативність професійної діяльності педагога.

Критерії

10 тарифікаційний розряд

11 тарифікаційний розряд

12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання

1.Володіння способами інди­відуалізації навчання

Враховує у стосунках з вихованцями індивідуальні особливості їхнього розви­тку: здійснює диференційо­ваний підхід з урахуванням темпів розвитку, нахилів та інтересів, стану здоров'я. Знає методи діагностики рівня інтелектуального й особистісного розвитку дітей

Уміло користується елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей учнів під час реалізації дифе­ренційованого підходу. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібно­стей

Сприяє пошуку, відбору і творчому розвитку обда­рованих дітей. Уміє трима­ти в полі зору «сильних», «слабких» і «середніх» за рівнем навчання вихованців;

2.Уміння активізувати пізнавальну діяль­ність вихованців

Створює умови, що форму­ють мотив діяльності. Уміє захопити вихованців своїм пред­метом, керувати колектив­ною роботою, варіювати різноманітні методи й фор­ми роботи. Стійкий інтерес до гуртка і висока пізнавальна ак­тивність вихованців поєднується з ґрунтовними знаннями.

Забезпечує успішне формування системи знань на основі само­управління процесом навчання. Уміє цікаво подати навчальний матеріал, активізувати вихованців, збудивши в них інтерес до результатів творчості; уміло варіює форми і методи навчання. Міцні, ґрунтовні знання вихованців поєднуються з ви­сокою пізнавальною активністю і сформованими навичками

Забезпечує залучення кож­ного вихованця до процесу активного навчання. Стиму­лює внутрішню (мислительну) активність, пошу­кову діяльність. Уміє ясно й чітко викласти навчаль­ний матеріал; уважний до рівня знань усіх гуртківців. Інтерес до навчального предмета в вихованцях поєдну­ється з міцними знаннями і сформованими навичками

3.Рівень навченості вихованців

Забезпечує стійкий позитивний результат, об'єктивний в оцінюванні

творчих досягнень дитини

Вихованці демонструють теоретичні і практичні знання за темами занять гуртка; показують хороші результати за участю у конкурсах різних рівнів.

Вихованці реалізують свої практичні можливості; добре сприймають, засвоюють і відтворюють пройдений навчальний матеріал, здатні включитися в самостійний пізнавальний пошук. Мають високі результати за участю у конкурсах різних рівнів

ІІІ. Комунікативна культура

Критерії

10 тарифікаційний розряд

11 тарифікаційний розряд

12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання

2. Здатність до співпраці з вихованцями

Володіє відомими в педа­гогіці прийомами пере­конливого впливу, але ви­користовує їх без аналізу ситуації

Обговорює й аналізує ситуа­ції разом з вихованцями і залишає за ними право приймати власні рішення. Уміє сфор­мувати громадську позицію учня, його реальну соціальну поведінку й вчинки, світо­гляд і ставлення до вихованця, а також готовність до по­дальших виховних впливів педагога

Веде постійний пошук нових прийомів переконливого впли­ву й передбачає їх можливе ви­користання в спілкуванні. Ви­ховує вміння толерантно ста­витися До чужих поглядів. Уміє обґрунтовано користуватися поєднанням методів навчання й виховання, що дає змогу до­сягти хороших результатів при оптимальному докладанні ро­зумових, вольових та емоцій­них зусиль керівника гуртка й вихованців

3. Готовність до співпраці з колегами

Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного спілкування; намагається створити навколо себе доброзичливу обстановку співпраці з колегами

Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб поведінки, де найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням колективістських принципів моралі

Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у будь-якій ситуації координує свої дії з колегами. Активно бере участь в управлінських процесах закладу, методичній раді закладу, вдало керує методичним об’єднанням. Проявляє лідерські якості.

4. Готовність до співпраці з батьками

Визначає педагогічні завдання з урахуванням особливостей дітей і потреб сім'ї, систематично співпрацює з батьками

Залучає батьків до діяльності; спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне ставлення до оволодіння знаннями педагогіки й психології

Налагоджує контакт із сім'єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості, взаєморозуміння, чуйності

5. Педагогічний такт

Володіє педагогічним тактом, а деякі його порушення не позначаються негативно на стосунках з учнями .

Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості

Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості

6. Педагогічна культура

Знає елементарні вимоги до мови, специфіку інтонацій у Мовленні, темпу мовлення дотримується не завжди

Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію, правильну інтонацію

Досконало володіє своєю мовою, словом, професійною термінологією

7. Створення комфортного мікроклімату

Глибоко вірить у великі можливості кожного учня. Створює сприятливий морально-психологічний клімат для кожної дитини

Наполегливо формує моральні уявлення, поняття вихованців, виховує почуття гуманності, співчуття, жалю, чуйності. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей, загальної культури особистості

Сприяє пошуку, відбору і творчому розвиткові обдарованих дітей