Актуальна педагогічна тема Первомайського БДЮТ
«Вдосконалення сучасного освітнього процесу шляхом створення сприятливих умов у позашкільному закладі»
І. Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу на основі розвитку самоосвітньої й творчої активності педагогів у 2021/2022 навчальному році.
ІІ. Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу шляхом методичної допомоги учасникам позашкільного закладу у 2022/2023 навчальному році.
ІІІ. Вдосконалення сприятливих умов для успішного формування життєвої компетентності особистості як засобу всебічно розвиненого громадянина майбутнього у 2023/2024 навчальному році.
ІV. Шляхи вдосконалення сприятливих умов організаційної, методичної, психолого-педагогічної, навчальної та виховної роботи в сучасному позашкільному закладі у 2024/2025 навчальному році.
V. Від сприятливих умов сучасного освітнього процесу через професійну майстерність педагогів до життєкомпетентних вихованців у 2025/2026 навчальному році.
Методичні тижні
02.10.2023 – 06.10.2023
Проведення відкритих занять, майстер-класів за темою: «Використання інтерактивних форм і методів роботи на заняттях еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, науково-технічного напрямів»
10.12.2023 – 14.12.2023
Проведення семінару-практикуму, відкритих занять педагогів, майстер-класів за темою: «Сучасне заняття гуртка в умовах воєнного стану: від планування до аналізу»
11.03.2024 – 15.03.2024
Виставка методичних матеріалів: «Презентація творчої майстерності педагогів закладу «Досвід – пошук – результат»
13.05.2024 – 17.05.2024
Конкурс електронних портфоліо педагогів «Моє е-портфоліо»
Планування тематики засідань методичних об’єднань
КЗ "Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості Первомайської міської ради Харківської області"
упродовж 2023/2024 навчального року
Методичне об’єднання художньо-естетичного напряму (керівник м/о Бєляєва Н.В.)
Методичне об’єднання дослідницько-краєзнавчого напряму (керівник м/о Лєбєдєва В.В.)
Методичне об’єднання науково-технічного напряму (керівник м/о Малахова О.Ю.)
Професійний рівень діяльності керівника гуртка
Критерії |
Тарифікаційний розряд |
||
10 тарифікаційний розряд |
11 тарифікаційний розряд |
12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання |
|
1. Знання теоретичних аспектів напряму діяльності і їх впровадження |
Відповідає загальним вимогам, що висуваються до педагога. Має глибокі знання за напрямом діяльності. |
Відповідає вимогам, що висуваються до педагога. Має глибокі та різнобічні знання за напрямом. Проявляє творчій підхід до організації занять. |
Відповідає вимогам, що висуваються до педагога. Має глибокі знання за напрямом, які значно перевищують обсяг програми |
2. Знання сучасних досягнень у методиці: |
- слідкує за спеціальною і методичною літературою; - працює за готовими методиками й програмами навчання; -використовує прогресивні ідеї минулого і сучасності; - уміє самостійно розробляти методику викладання. |
- володіє методиками аналізу навчально-методичної роботи гурткового заняття; - варіює готовими методиками; - використовує програми й методики, спрямовані на розвиток особистості, інтелекту вносить у них (у разі потреби) корективи. |
Володіє методами науково-дослідницької, експериментальної роботи, використовує в роботі власні оригінальні програми й методики |
3. Уміння аналізувати свою діяльність |
Бачить свої недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при цьому не завжди здатний встановити причини їхньої появи. Здатний домагатися змін на краще на основі самоаналізу, однак покращення мають нерегулярний характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи |
Виправляє допущені помилки і посилює позитивні моменти у своїй роботі, знаходить ефективні рішення. Усвідомлює необхідність систематичної роботи над собою і активно включається в ті види діяльності, які сприяють формуванню потрібних якостей |
Прагне і вміє бачити свою діяльність збоку, об'єктивно й неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи сильні і слабкі сторони. Свідомо намічає програму самовдосконалення, її мету, завдання, шляхи реалізації |
4. Знання нових педагогічних концепцій |
Знає сучасні технології навчання й виховання; володіє набором варіативних методик і педагогічних технологій; здійснює їх вибір і застосовує відповідно до інших умов |
Уміє демонструвати на практиці високий рівень володіння методиками; володіє сучасними технологіями навчання та виховання, вільно володіє ІКТ (комп’ютером, інтернетом); творчо користується інтерактивними методами навчання, сучасними технологіями й програмами. |
Розробляє нові педагогічні технології навчання й виховання, веде роботу з їх апробації, бере участь у дослідницькій, експериментальній діяльності. Створює свої авторські програми. |
5. Знання теорії педагогіки й вікової психології вихованця |
Орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання, але не завжди застосовує їх у своїй практичній діяльності. Здатний приймати рішення в типових ситуаціях |
Вільно орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання й виховання, використовує їх як основу у своїй практичній діяльності. Здатний швидко й підсвідомо обрати оптимальне рішення |
Користується різними формами психолого-педагогічної діагностики й науково-обґрунтованого прогнозування. Здатний передбачити розвиток подій і прийняти рішення в нестандартних ситуаціях. Веде моніторинг власної педагогічної діяльності. |
Результативність професійної діяльності педагога. |
|||
Критерії |
10 тарифікаційний розряд |
11 тарифікаційний розряд |
12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання |
1.Володіння способами індивідуалізації навчання |
Враховує у стосунках з вихованцями індивідуальні особливості їхнього розвитку: здійснює диференційований підхід з урахуванням темпів розвитку, нахилів та інтересів, стану здоров'я. Знає методи діагностики рівня інтелектуального й особистісного розвитку дітей |
Уміло користується елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей учнів під час реалізації диференційованого підходу. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей |
Сприяє пошуку, відбору і творчому розвитку обдарованих дітей. Уміє тримати в полі зору «сильних», «слабких» і «середніх» за рівнем навчання вихованців; |
2.Уміння активізувати пізнавальну діяльність вихованців |
Створює умови, що формують мотив діяльності. Уміє захопити вихованців своїм предметом, керувати колективною роботою, варіювати різноманітні методи й форми роботи. Стійкий інтерес до гуртка і висока пізнавальна активність вихованців поєднується з ґрунтовними знаннями. |
Забезпечує успішне формування системи знань на основі самоуправління процесом навчання. Уміє цікаво подати навчальний матеріал, активізувати вихованців, збудивши в них інтерес до результатів творчості; уміло варіює форми і методи навчання. Міцні, ґрунтовні знання вихованців поєднуються з високою пізнавальною активністю і сформованими навичками |
Забезпечує залучення кожного вихованця до процесу активного навчання. Стимулює внутрішню (мислительну) активність, пошукову діяльність. Уміє ясно й чітко викласти навчальний матеріал; уважний до рівня знань усіх гуртківців. Інтерес до навчального предмета в вихованцях поєднується з міцними знаннями і сформованими навичками |
3.Рівень навченості вихованців |
Забезпечує стійкий позитивний результат, об'єктивний в оцінюванні творчих досягнень дитини |
Вихованці демонструють теоретичні і практичні знання за темами занять гуртка; показують хороші результати за участю у конкурсах різних рівнів. |
Вихованці реалізують свої практичні можливості; добре сприймають, засвоюють і відтворюють пройдений навчальний матеріал, здатні включитися в самостійний пізнавальний пошук. Мають високі результати за участю у конкурсах різних рівнів |
ІІІ. Комунікативна культура |
|||
Критерії |
10 тарифікаційний розряд |
11 тарифікаційний розряд |
12 тарифікаційний розряд, педагогічне звання |
2. Здатність до співпраці з вихованцями |
Володіє відомими в педагогіці прийомами переконливого впливу, але використовує їх без аналізу ситуації |
Обговорює й аналізує ситуації разом з вихованцями і залишає за ними право приймати власні рішення. Уміє сформувати громадську позицію учня, його реальну соціальну поведінку й вчинки, світогляд і ставлення до вихованця, а також готовність до подальших виховних впливів педагога |
Веде постійний пошук нових прийомів переконливого впливу й передбачає їх можливе використання в спілкуванні. Виховує вміння толерантно ставитися До чужих поглядів. Уміє обґрунтовано користуватися поєднанням методів навчання й виховання, що дає змогу досягти хороших результатів при оптимальному докладанні розумових, вольових та емоційних зусиль керівника гуртка й вихованців |
3. Готовність до співпраці з колегами |
Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного спілкування; намагається створити навколо себе доброзичливу обстановку співпраці з колегами |
Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб поведінки, де найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням колективістських принципів моралі |
Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у будь-якій ситуації координує свої дії з колегами. Активно бере участь в управлінських процесах закладу, методичній раді закладу, вдало керує методичним об’єднанням. Проявляє лідерські якості. |
4. Готовність до співпраці з батьками |
Визначає педагогічні завдання з урахуванням особливостей дітей і потреб сім'ї, систематично співпрацює з батьками |
Залучає батьків до діяльності; спрямованої на створення умов, сприятливих для розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне ставлення до оволодіння знаннями педагогіки й психології |
Налагоджує контакт із сім'єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості, взаєморозуміння, чуйності |
5. Педагогічний такт |
Володіє педагогічним тактом, а деякі його порушення не позначаються негативно на стосунках з учнями . |
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості |
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості, справедливості |
6. Педагогічна культура |
Знає елементарні вимоги до мови, специфіку інтонацій у Мовленні, темпу мовлення дотримується не завжди |
Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію, правильну інтонацію |
Досконало володіє своєю мовою, словом, професійною термінологією |
7. Створення комфортного мікроклімату |
Глибоко вірить у великі можливості кожного учня. Створює сприятливий морально-психологічний клімат для кожної дитини |
Наполегливо формує моральні уявлення, поняття вихованців, виховує почуття гуманності, співчуття, жалю, чуйності. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей, загальної культури особистості Сприяє пошуку, відбору і творчому розвиткові обдарованих дітей |
|